در راستاي توسعه فرهنگ تحقيقات و تشويق محققان و دانشجویان در حوزه هاي اقتصادي،پولي و بانكي و به منظور ايجاد زمينه هاي مناسب جهت رشد و ارتقاء كمي و كيفي خدمات و محصولات بانك دي و دانش پژوهان، اداره کل طرح و توسعه بانک دی اقدام به شناسایی موضوعات پژوهشي سال 1399 در حوزه هاي مختلف نموده و به شرح زير تعيين شده است.
علاوه بر اولویت های ذکر شده این امکان وجود دارد که دانشجویان بتوانند موضوعاتی هم راستا با اهداف، ماموریت ها و   سیاست های بانک دی  و یا موضوعات بدیع و کاربردی با محوریت مسائل پولی، بانکی، اقتصادی، مالی، حسابداری، اعتبار سنجی، مشتریان، سرمایه گذاری و ... ارائه دهند
علاقمندان ضروری است پس از مطالعه دستورالعمل حمایت از پایان نامه ها، پروپوزال خود را در قالب پروپوزال بانک دی (قابل دانلود از سایت) درج نموده و به آدرس ایمیل payannameh@bank-day.ir ارسال نمایند.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 28931485 تماس حاصل فرمایید.

دانلود فایل اولویت های پژوهشی سال 1399 بانک دی || پروپوزال || خلاصه طرح پیشنهادی ||تائید استاد راهنما || فرمت مقاله بانک دی ||
فرم خلاصه مدیریتی پایان نامه || دستورالعمل حمایت از پایان نامه ها ||
اولویت های پژوهشی سال 1399 بانک دی
( پایان نامه ارشد و رساله دکترا)
حوزه مبارزه با پولشویی
ردیف عنوان پژوهش توضیح مختصر راجع به اهمیت موضوع و ضرورت انجام تحقیق اهداف تحقیق
1 بررسی ابعاد جرم پولشویی و تامین مالی تروریسم از منظر کنوانسیون های بین المللی اسناد بین المللی و منطقه ای متعددی در خصوص جرم پولشویی به تصویب رسیده است، این اسناد راهکارهای مختلفی را برای مبارزه با جرم پولشویی ارائه داده اند .  
2 پولشویی ، اقدامات و راهکارهای نظارتی در حوزه خرید و فروش ارز های دیجیتال با توجه به افزایش و گسترش فناوری اطلاعات و استفاده از ابزارهای دیجیتال در نقل وانتقالات مالی ، بررسی راهکارهای نظارتی در حوزه ارز دیجیتال از جمله مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم نیاز مبرم جامعه امروزی می باشد.  
3 بررسی روش های تعیین ریسک مشتریان در حوزه مبارزه با پولشویی شناسایی مشتری، طبقه بندی مشتری‌ها بر مبنای ریسک و اجرای ضوابط دقیق برای مشتری‌های پر خطر و نظارت سیستمی بر گردش عملیات مشتری به منظور تشخیص موارد مشکوک در مبارزه با پولشویی از اهمیت خاصی برخوردار است.  
4 کاربرد داده کاوی در کشف موارد مشکوک به پولشویی با استفاده از داده کاوی و استفاده از الگوریتم های آن می توان با بررسی تراکنش های مشتریان نسبت به کشف موارد مشکوک اقدام نمود.  
حوزه بازرسی
ردیف عنوان پژوهش توضیح مختصر راجع به اهمیت موضوع و ضرورت انجام تحقیق اهداف تحقیق
1 آسیب شناسی عدم رعایت قوانین و مقررات بانکی توسط کارکنان بانک ها    
2 شیوه های اعمال نظارت در بانک های خصوصی و دولتی    
3 بررسی تاثیر کیفیت رسیدگی به شکایات بر شاخص‌های عملکردی بانکها    
  آسیب شناسی اشتباهات پر تکرار در سطح شعب بانک و راهکارهای کاهش آنها    
4 عوامل موثر در حفظ حقوق بانک در ارتباط با قراردادهای منعقده با شرکت‌های تابعه    
5 روش ها و سیستم های نظارتی در نظام بانکی در کشورهای در حال توسعه    
حوزه روابط عمومی و تبلیغات
ردیف عنوان پژوهش توضیح مختصر راجع به اهمیت موضوع و ضرورت انجام تحقیق اهداف تحقیق
1 سنجش اثربخشی تبلیغات بانک دی منظور از تبليغ اثربخش، تبليغي است كه مي­تواند توجه مخاطب را جلب كند؛ تاثيري خاطره­انگيز داشته و كنش خريد مخاطبان را تحريك و دريافت حسي مخاطبان را بيدار كند (پوركريمي، 1381 ). نتايج اين ارزيابي­ها، به شناسايي نقاط قوت و ضعف تبليغات كمك شاياني مي­كند طراحی مدل اثربخشی تبلیغات بانک دی
2 شناخت و طراحی پرسونای مشتریان بانک دی در حوزه SME’s جهت شخصی سازی پیام، محتوا، خدمات و محصولات پرسونا یکی از شیوه‌های بخش بندی بازار است که از جمع‌آوری و تحلیل مجموعه‌ای از داده‌های کمی و کیفی برای ایجاد الگو یا نماینده‌ای از جامعه هدف حاصل می‌شود. پرسونا، نمایندگان فرضی و عام افراد واقعی هستند که کسب‌و‌کار روزانه با آن‌ها سر و کار دارد. طراحی پرسونا حول ماموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های برند انجام می‌شود. به عبارت دیگر این دو فعالیت باید همراستا باشند وگرنه برندسازی بدون درنظرگیری مخاطب‌های کلیدی و نهایی ناقص و بی‌معنی خواهد بود. با توجه به انتخاب استراتژیک بانک در در افق 1400 در جهت هدف قرار دادن کسب و کارهای متوسط، ضرورت شناخت پرسونای این دسته از مخاطبان جهت تدوین استراتژی ارتباطی و تبلیغاتی بانک ضروری است. طراحی پرسونای مشتریان بانک دی در حوزه SME’s
3 پیاده سازی و شناسایی فرصت های بهبود مدیریت تجربه مشتریان در بانک دی (مورد مطالعه؛ شعب یا بانکداری الکترونیک) تجربه مشتری(Customer Experience‏/CX) از جمله کلیدی‌ترین عوامل افزایش درآمد سازمان‌ها است. به همین دلیل، سرمایه‌گذاری هنگفتی در سال‌های اخیر بر روی مدیریت تجربه مشتری از سوی سازمان‌ها انجام شده و در حال انجام است. براساس نتایج یک پژوهش از سوی گارتنر، بیش از ۵۰۰۰ سازمان در دنیا، یک مدیر تجربه مشتری و واحد اختصاصی تجربه مشتری دارند تا منابع و قابلیت‌های سازمان را در جهت بهبود مداوم تجربه مشتری همراستا کند و به حرکت درآورد. تدوین استراتژی تجربه مشتری 
4 بررسی رابطه میان شاخص تلاش مشتری (customer effort score) با رضایت، وفاداری و ریزش مشتری در بانک دی شاخص تلاش مشتری مفهوم‌سازی نسبتا جدیدی است از برخی فعالیت‌هایی که در حال حاضر در برخی سازمان‌های کشور وجود دارد. پیاده‌سازی موثر آن ابتدا نیازمند تغییر تمرکز در واحدهای مراقبت و رضایت مشتری است تا به کمک کاهش تلاش مشتری، عدم وفاداری را کم کنند و در گام بعد نیازمند منابع انسانی توانمند و فناوری اطلاعاتی هستند که چرخه موثر بازخورد مشتری را پشتیبانی و خودکار نماید و بتواند دستاوردهای این شاخص روی شاخص‌های کلیدی کسب‌و‌کار را نشان دهد. بررسی میزان تاثیر شاخص تلاش مشتری (customer effort score) بر رضایت، وفاداری و ریزش مشتری
5 شناخت عادات رسانه ای گروههای مختلف مشتریان بانک دی با هدف تدوین استراتژی ارتباطی – رسانه ای یکی از مهمترین عوامل در طراحی کمپین تبلیغاتی و اثربخشی استراتژیهای ارتباطی و تبلیغاتی سازمان، شناخت عادات رسانه ای گروههای مختلف مشتریان است تا از این طریق با بهینه سازی تبلیغات و بودجه تبلیغاتی، به بیشترین میزان در معرض قرار گرفتن مخاطبان هدف دست یابیم. الگوسازی عادات رسانه ای مخاطبان جهت انجام تبلیغات اثربخش
6 نگاشت شبکه تداعی های برند بانک دی نزد مشتریان با استفاده از نقشه مفهومی برند (bcm) درک ارزش ویژه برند شامل شناسایی شبکه ای قوی، مطلوب و منحصربه فرد از تداعی هایی است که در ذهن نقش بسته است. هدف این پژوهش به کارگیری روش نقشه مفهومی برند (bcm ) به منظور استخراج شبکه تداعی برند، یکپارچه سازی آن ها و ترسیم نقشه اجماعی برند است. نقشه اجماعی برند شامل تداعی های اصلی است که تصویر ذهنی از برند را نشان می دهد و معین می کند که کدام تداعی ها مستقیماً و کدامیک غیرمستقیم به برند پیوند دارند و چگونه تداعی ها به هم مرتبط هستند. نگاشت شبکه تداعی های برند بانک دی نزد مشتریان با استفاده از نقشه مفهومی برند (bcm)
7 ممیزی برند و بررسی روابط میان شاخص های آن در صنعت بانکداری (مورد مطالعه: بانک دی) با توجه به نوسانات عملکردی احتمالی در طول عمر برند، می بایست در دوره های زمانی مختلف ممیزی دقیقی از میزان سلامت کاری برند انجام گردد. شواهد زیادی نشان می دهد که علاوه بر توجه ناکافی بسیاری از کسب و کارهای داخلی به ممیزی مستمر برند، ابزار کارآمدی نیز در این حوزه به چشم نمی خورد. از این رو در تحقیق حاضر باید سه هدف کلی دنبال شود: تشریح مفهوم ممیزی برند و شاخص های ممیزی آن، ممیزی برند در صنعت بانکداری از منظر شاخص های یاد شده و بررسی اثرات این شاخص ها بر یکدیگر. ممیزی برند و بررسی روابط میان شاخص های آن در صنعت بانکداری (مورد مطالعه: بانک دی)
8 طراحی مدل شهرت (Reputation) برای بانک دی با تاکید بر تفاوتهای ادراکی ذینفعان شهرت به معنای ارزیابی منابع و قابلیتهای سازمان به وسیله ذینفعان تعریف می شود. شهرت یا آوازه نتیجه ارزیابی کلی ذینفعان از وجهه نهادینه شرکت و تشریح خشنودی سیستمهای پیرامون آن است و ساخت و تفسیر آن نیز بر مبنای چندین معیار مختلف صورت می گیرد. آوازه یا شهرت بر وفاداری ذینفعان تاثیر دارد، اما پاسخ به پرسش از اینکه مولفه های شهرت ساز از دیدگاه هر یک از ذینفعان چه وزنی کسب می کند هنوز بی جواب مانده است. طراحی مدل شهرت برای بانک دی کمک می کند تا مولفه های موثر بر شهرت بانک از دیدگاه هر یک از ذینفعان کلیدی بانک شناسایی شود تا بر اساس آن سازمان بفهمد که باید چگونه به وضعیت های مختلف واکنش نشان دهد. طراحی مدل شهرت (Reputation) برای بانک دی با تاکید بر تفاوتهای ادراکی ذینفعان
حوزه سرمایه گذاری
ردیف عنوان پژوهش توضیح مختصر راجع به اهمیت موضوع و ضرورت انجام تحقیق اهداف تحقیق
1 طراحی نظام ارزیابی عملکرد ‌شرکت‌های تابعه بانک    
2 بررسی روش های تاثیر گذار در کاهش بهای تمام شده پول با تمرکز بر پرتفوی سرمایه گذاری بانک    
3 طراحی مدل بهینه در زنجیره تامین    
4 بهینه سازی پورتفوی سرمایه گذاری بورسی    
5 طراحی محصولات و خدمات مالی مورد استفاده در بازار سرمایه    
6 تأثیر کاهش سرمایه گذاری بورسی بر نسبت های کفایت سرمایه    
7 مدیریت تنوع برای هم افزایی بخش های خدمات مالی، بانکی و بازار سرمایه    
8 تعیین ساختار سرمایه بهینه بانک، صندوق ها و شرکت های تابعه آن    
9 آسیب شناسی دلایل شکست محصولات و خدمات جدید بازار سرمایه    
10 ارائه مدل ارزش‌گذاری سهام شرکت‌های زیرمجموعه بانک، با توجه به نوع فعالیت آن    
11 بهینه‌سازی اقلام عمده ترازنامه بانکی    
12 تامین مالی اسلامی پروژه ها از طریق انتشار اوراق بهادار با پشتوانه رهن ثانویه    
13 تعیین مدل بهینه سازی پویای پرتفوی سرمایه گذاری بورسی با احتساب هزینه معاملاتی    
14 تعیین نسبت بهینه سرمایه گذاری های بورسی و غیربورسی در بانکهای داخلی    
15 اندازه گیری ارزش در معرض خطر سرمایه گذاری های بانک و راهکارهای مینیمم سازی    
حوزه اعتبارات
ردیف عنوان پژوهش توضیح مختصر راجع به اهمیت موضوع و ضرورت انجام تحقیق اهداف تحقیق
1 روش های افزایش در آمدهای غیر مشاع وافزایش سهم بازار بانک دی افزایش درآمدهای غیرمشاع  
2 محصول سازی در بانکداری بدون ربا با الگوگیری از خدمات و محصولات موفق بانکداری متعارف داشتن تنوع محصول اعتباری برای مشتریان متنوع  
3 بررسی روشهای نوین اعتبارسنجی و قابلیت پیاده سازی در بانکهای ایران بهبود فرآیند اعتبارسنجی  
4 مطالعه عقود اسلامی مورد استفاده برای اعتبار در حساب جاری و الزامات اجرایی آن در بانکهای اسلامی افزایش توام منابع و مصارف  
5 تعیین شاخص ها و راهکارهای نظارت اثربخش بر مصارف در بانک دی در جهت کاهش مطالبات غیرجاری جلوگیری از افزایش مطالبات غیرجاری  
6 ارزیابی و آسیب شناسی راه های برون رفت بانک از افزایش حجم مطالبات جلوگیری از افزایش مطالبات غیرجاری  
7 بهينه سازي معماري فرآيند اعتباری بانک دی در جهت سرعت با حفظ نهایت بهداشت اعتباری افزایش سرعت در ارائه خدمت با در مقایسه با سایر رقبا  
8 بررسی نقش وثایق و تضامین در مدیریت ریسک اعطای تسهیلات و ارتباط آن با غیر جاری شدن تسهیلات مدیریت و کاهش ریسک  
9 بررسی تطبیقی شیوه‌های نوین امکان‌سنجی طرح‌های اقتصادی در بانک های داخلی و خارجی    
حوزه بازاریابی و امور شعب
ردیف عنوان پژوهش توضیح مختصر راجع به اهمیت موضوع و ضرورت انجام تحقیق اهداف تحقیق
1 طراحی ابزارهای بانکی برای بنگاه های کوچک و متوسط در راستای استراتژی بانک و تمایز نسبت به رقبا ارایه ابزارها و خدمات بانکی جدید برای جذب و نگهداشت بنگاه های کوچک و متوسط و متمایز نمودن خدمات به این گروه از مشتریان نسبت به سایر بانک ها و افزایش سهم درآمدی از محل ارایه خدمت
2 طراحی مدل چرخه عمر محصولات و خدمات بانک دی لزوم تعیین مرحله عمر طرح ها و بهینه سازی آن ها بررسی کلیه طرح های بانک و تعیین مرحله عمر و آسیب شناسی و ارایه راهکارهای بهبود
3 ارایه مدل پویا برای محاسبات مالی طرح های بانکی انجام هزینه فایده دقیق طرح ها براساس تغییر شرایط محیطی و حفظ سودآوری در طول دوره ارایه خدمت به مشتری ارایه مدل پویا متاثر از تغییرات تورم، نرخ سود بانکی، شاخص های سلامت بانکی و غیره که براساس پیش بینی های صورت گرفته در زمان طراحی محصول، بتوان این متغیرها را در ویژگی های محصول اعمال نمود.
4 طراحی محصولات و خدمات جدید بانکی مبتنی بر درآمدهای کارمزدی افزایش سهم درآمدهای کارمزدی برای بانک طراحی محصولات و خدماتی که منجر به درآمدهای کارمزدی شود.
5 بررسی ورود بانک به سرمایه گذاری در حوزه فین تک و استارتاپ ها تقویت برندینگ بانک و افزایش سهم از بازار براساس استراتژی های توسعه بازار و رسوخ در بازار مدل جامع ورود بانک در حوزه های مربوط بررسی و سهم سرمایه مشخص گردد.
6 بررسی پروژه های تامین مالی طرح های مربوط به ارزهای دیجیتالی و مجازی (بلاک چین و ...) افزایش درخواست های تامین مالی در این حوزه ها و درآمدهای قابل توجه ارایه مدل های پروژه های راه اندازی و نحوه ارزیابی جهت تامین مالی مربوط
7 ارائه محصولات بیمه‌ای برای ابزارهای مالی پر ریسک باتوجه به همکاری های همسو صنعت بانک و بیمه و ضرورت استفاده از خدمات بیمه در جهت کاهش ریسک های بانکی و عملیاتی مالی، لازمست محصولات نوین مرتبط در این خصوص برای بانک دی شناسایی گردد. ارایه ابزارهای نوین در حوزه محصولات بیمه و ابزارهای مالی
8 شناسایی عوامل موثر بر تجهیز منابع ارزان‌قیمت و ارائه الگوی مناسب با عنایت به اینکه کاهش بهای تمام شده از طریق افزایش بهره وری بانک از ضروریات یک بنگاه اقتصادی می باشد، لذا شناسایی عوامل موثر برای این موضوع بسیار مهم می باشد. عوامل موثر تجهیز منابع ارزان قیمت و راهکارهای عملیاتی آن ارایه گردد.
9 شناسايي روش هاي نوين ارائه خدمات و طراحي محصولات جديد اعتباری بر اساس نیاز سنجی مشتریان یکی از کانال های مهم کسب درآمد بانک، ارایه خدمات اعتباری و کسب درآمدهای مشاع می باشد. ارایه ابزارها و محصولات اعتباری با ارزش افزوده بالا
10 استراتژی تنوع درآمدها و تاثیرات آن بر بازدهی بانک شناسایی ظرفیت های درآمدزایی ارائه خدمت در راستای افزایش درآمدهای بانک علی الخصوص درآمد کارمزدی
11 تجزیه و تحلیل ارزش بلندمدت مشتری به منظور بخش بندی و مدیریت سودآوری مشتریان هدف گذاری و برنامه ریزی برای طول عمر مشتری جذب، نگهداری و ارائه خدمت مورد انتظار مشتری
12 ارائه الگویی جهت تعیین ترکیب بهینه پرتفوی مصارف در راستای استراتژی بانک بهینه سازی سبد تسهیلات
13 بررسی تجربیات بانکهای خارجی و شناسایی نوآورهای نوین تامین مالی اسلامی تمرکز بر حوزه تامین مالی اسلامی ارایه نوآورهای نوین تامین مالی اسلامی
14 بررسی الگوی های توسعه بانکداری جامع(اختصاصی،شرکتی،خرد)دردنیا وارائه الگویی برای بانک دی ورود به بانکداری نوین وپاسخ به نیازهای مشتریان خاص بانک در بخش های مربوطه مدل جامع ورود بانک در حوزه های مربوطه و